Sztuczna inteligencja znana jako AI to rozwinięte technologicznie aplikacje wykonujące zadania, które kiedyś należały do ludzi. Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w szeroko pojętym e-commerce i uwzględnia samouczenie się maszyn, czyli tworzenie systemów, które bezustannie ewaluują i mają większą wydajność uwarunkowanych przetwarzaniem danych oraz uczenie głębokie. sztuczna inteligencja zastosowanie w firmie

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w praktyce

Sztuczna inteligencja myśli, postrzega rzeczywistość i reaguje na nią w taki sam sposób, jak czynią to ludzie. Wykorzystanie samouczących się maszyn sprawia, iż zanika problem rozpoznawania wzorów w dostarczonych danych i konieczności prognozowania, co jest bardzo przydatną umiejętnością w organizacjach. AI pozwala na zrozumienie dostępnych danych, nawet jeżeli są dostarczone w dużej ilości. Sztuczna inteligencja odpowiada także za przygotowanie prognoz służących do opracowania trudnych i wymagających zadań.

Aby korzystać ze sztucznej inteligencji i czerpać z niej korzyści, do AI trzeba dostarczyć ogromną ilość informacji i danych - to warunek wydawania rzeczywistych prognoz. Liczba algorytmów może się zwiększać i być szkolona, co jest możliwe, dzięki etykietowaniu, przechowywaniu i przetwarzaniu danych.

Sztuczna inteligencja jest na szeroką skalę używana między innymi przez programistów tworzących aplikacje. Stosują ją w celu kontraktu z klientami, weryfikacji wzorów i rozwiązywania napotkanych trudności, co pozwala ograniczyć wykorzystywanie zasobów ludzkich do pracy. Nauka wykorzystania potencjału, jaki niesie AI, wymaga czasu, ale przynosi sporo korzyści.

Sztuczna inteligencja jest przydatna także w przedsiębiorstwach, mając wpływ na wydajność oraz produktywność. Podstawową korzyścią wykorzystywaną przez przedsiębiorców jest automatyzacja zadań i czynności. AI pracuje zamiast ludzi, a także może interpretować informacje, których człowiek nie jest w stanie zrozumieć.

Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana niemalże w każdej dziedzinie:
  • pozwala na prognozowanie wydatków ponoszonych przez klientów – analizowane są liczne dane demograficzne oraz transakcyjne,
  • AI wyznacza optymalne ceny dla odbiorców, które są uwarunkowane podejmowanymi działaniami i preferencjami,
  • sztuczna inteligencja jest wykorzystywana na całym świecie do rozpoznawania zmian nowotworowych ze zdjęć rentgenowskich,
  • AI umożliwia zapobieganie przestępstwom,
  • Służy do rozwiązywania problemów technicznych,
  • sztuczna inteligencja zapewnia wsparcie produkcji,
  • algorytmy pozwalają na realizację skomplikowanych projektów, wymagających trudnych obliczeń.

Rozwój sztucznej inteligencji jest uwarunkowany przede wszystkim dostępnością AI oraz wydajnością i korzyściami.

Jeżeli firma korzysta ze sztucznej inteligencji we właściwy sposób, może osiągnąć dużą przewagę nad konkurencją, gdyż AI wpływa na:
  • podejmowanie korzystnych decyzji,
  • ograniczenie kosztów,
  • zmniejszenie ryzyka,
  • czas wprowadzenia produktu na rynek,
  • komfort pracy.
Trzeba podkreślić, że korzystanie z AI przyniesie szereg korzyści tylko pod warunkiem, że podmiot będzie używał chmury obliczeniowej, chociaż dostępne są także gotowe narzędzia, rozwiązania i oprogramowania, do których wprowadzono funkcje sztucznej inteligencji albo mają możliwość usprawnienia procesu podejmowania decyzji zgodnie z wprowadzonymi algorytmami.

Jak używać sztucznej inteligencji?

Stosowanie chatbotów to pierwszy krok, o jakim warto pomyśleć, gdyż narzędzie bezustannie poszerza zakres wiedzy i przydatnych dla klientów informacji. Klienci pytają, chatbot odpowiada i wyjaśnia problematyczne kwestie.

Stworzenie centrum danych w chmurze, dzięki czemu przydatne dane będą dostępne w jednym miejscu, a zainteresowany podmiot może zweryfikować nieprawidłowości i sprawdzić prognozy.

Analiza biznesowa jest dostępna bez wsparcia z zewnątrz. Narzędzia analityczne pozwalają przekazywać pytania do systemu i przekazują potrzebne odpowiedzi.

Inteligencja adaptacyjna

Bardzo przydatnym narzędziem są aplikacje z inteligencją adaptacyjną, które biorą udział w podejmowaniu decyzji biznesowych. Kluczowe jest wykorzystanie danych wewnętrznych oraz zewnętrznych obowiązujących w czasie rzeczywistym z naukowymi podstawami decyzji i wysoce skalowalną infrastrukturą obliczeniową.

To ogromna korzyść dla firmy – klienci korzystają z lepszej jakości produktów oraz usług, dopasowanych do ich potrzeb i możliwości, co w praktyce przekłada się na osiągnięcie dobrych wyników biznesowych.

Korzyści stosowania sztucznej inteligencji

Nie ma wątpliwości, że sztuczna inteligencja zapewnia wiele możliwości i korzyści dla firmy, jednak cały czas jest to nowa technologia, która wymaga zrozumienia, poznania, a dopiero później skutecznego wykorzystania. Skorzystanie z pomocy analityka danych jest bardzo istotne, ale mimo wszystko nie wystarczy. Kluczowe znaczenie odgrywają właściwe narzędzia, procesy i strategie zarządzania – to złożony proces, który wymaga czasu i podejmowania właściwych działań.

Sztuczna inteligencja ma kluczowe znaczenie w efektywności, jaką wykazuje firma. Oznacza to zadowolenie klientów, a także wyższy zysk. Istotna jest przewaga konkurencyjna i to po upływie stosunkowo krótkiego czasu.

AI poprawia produktywność z zachowaniem dokładnie tej samej liczby pracowników.

Weryfikacja centrum danych – sztuczna inteligencja jest bardzo przydatna dla pracowników z działu IT oraz księgowości i to właśnie dla nich należy w pierwszej kolejności wdrożyć zastosowanie AI. Oznacza to dla nich przekazanie wszystkich danych i istotnych informacji do chmurowej platformy danych.
Trzeba dostarczyć:
  • dane związane ze stroną internetową,
  • dane dotyczące aplikacji,
  • dane na temat wydajności bazy danych,
  • dane o opiniach użytkowników oraz dzienników.
Do wykonania analizy biznesowej nie jest konieczne wsparcie eksperta – służy do tego sztuczna inteligencja.

Jakie trudności dostarcza korzystanie ze sztucznej inteligencji?

Największym problemem z zastosowaniem sztucznej inteligencji i możliwości, jakie oferuje, są pracownicy, którzy nie mają wymaganej wiedzy, niechętnie korzystają z rozwoju technologii, problemem jest także nieefektywna organizacja pracy.

Kiedy wziąć pod uwagę pracę wykonywaną przez analityków, największa trudność polega na uzyskaniu potrzebnych danych, które stanowią niezbędny element umożliwiający pracę samouczących się maszyn. W tym celu wymagana jest współpraca wszystkich osób i działów w firmie, co w praktyce często jest problematyczne.

Aby zoptymalizować wykorzystanie AI, pracownicy z działu IT muszą bezustannie pomagać analitykom poprzez aktualizację danych i informacji wprowadzanych do systemu.

Trudności pojawiają się także na szczeblu kierowniczym, a mianowicie kadra zarządzająca często nie dostrzega potencjału sztucznej inteligencji, nie jest skłonna do jej wykorzystania, nie przeznacza wystarczających środków na sfinansowanie pracy z wykorzystaniem AI.

Zastosowanie sztucznej inteligencji na przykładzie sklepu internetowego

Właściwie używana sztuczna inteligencja pozwala zyskać nowych klientów oraz zapewnia satysfakcję bieżących odbiorców, lepsze zrozumienie ich potrzeb i maksymalną efektywność pracy.

Zastosowanie AI warunkuje pozycję na rynku, ale zapewnia równocześnie:
  • szybką i automatyczną obsługę klientów – automatyczne zamówienia, rozwiązywanie trudności, przyspieszenie całego procesu, bez zbędnych formalności,
  • chatboty – na pytania klientów, które często się powtarzają, odpowiada sztuczna inteligencja, zamiast pracowników – zainteresowane osoby w szybkim czasie otrzymują potrzebne informacje,
  • analiza opinii wydawanych przez klientów w mediach społecznościowych – przygotowane analizy umożliwiają podjęcie właściwych działań przez przedsiębiorstwo i optymalizację sprzedaży,
  • personalne oferty dopasowane do potrzeb klientów – AI weryfikuje dane klientów, sprawdza historię zakupów, uwzględnia zainteresowania i podejmowane działania – wszystkie uzyskane informacje zostają wykorzystane do optymalizacji sprzedaży,
  • prognozowanie popytu – poprzez analizę danych rynkowych oraz zachowania konsumentów, sztuczna inteligencja przygotowuje korzystny model działania firmy, ułatwiając osiągnięcie sukcesu,
  • skuteczny marketing – sztuczna inteligencja przygotowuje automatyczne kampanie marketingowe, które przekładają się na sukces osiągany przez przedsiębiorstwo,
  • zastosowanie optymalnych cen poprzez weryfikację warunków rynkowych, informacji udostępnianych przez konkurencję, a także sprawdzenie popytu na oferowane dobra,
  • zapobieganie oszustwom,
  • testowanie A/B to skuteczny sposób automatyzacji testów A/B, dzięki czemu uwzględnia wiele aspektów prowadzonego sklepu, począwszy od układu, strony przez newsletter, a kończąc na mailingu,
  • skuteczna logistyka – AI ma wpływ na opracowanie najkorzystniejszych dostaw oraz kierowanie magazynem,
  • wirtualne przymierzalnie – przypadły do gustu klientów. Zastosowanie wirtualnej przymierzalni jest równoznaczne z mniejszą ilością zwrotów,
  • strona jest zoptymalizowana,
  • asystenci zakupów wspierający w procesie zakupowym, ze wsparcia korzystają zarówno mężczyźni, jak i kobiety.
Sztuczna inteligencja jest nierozerwalnie związana z prowadzeniem sklepu internetowego, gdyż nie tylko usprawnia funkcjonowanie całej firmy, ale dodatkowe funkcje i możliwości opisane powyżej są oczekiwane przez konsumentów.


Data publikacji: 2024-01-10, autor: FakturaXL

ZADAJ PYTANIE DO ARTYKUŁU