Prowadzenie działalności gospodarczej to dla przedsiębiorcy cały szereg obowiązków, ale i satysfakcja z wykonywanej pracy. Własny biznes to również ciągła walka o klienta, o jego zainteresowanie ofertą. Jak skutecznie go przyciągnąć? Jak zwrócić jego uwagę na naszą firmę? Co zrobić, aby pozostał z nami na dłużej?

Sposoby na zdobycie klienta

Dla każdej firmy zajmującej się sprzedażą towarów lub usług najważniejszą sprawą jest zdobycie odbiorcy, który będzie zainteresowany oferowanymi produktami lub usługami i dokona ich zakupu. Istotne jest też, aby klient, który raz kupi dany towar lub usługę wracał do nas przy okazji kolejnych i jednocześnie polecił firmę swoim znajomym. 
Dzisiaj najlepszym miejscem do promocji wydaje się być Internet, zwłaszcza dla mniejszych firm. To tu klienci kierują swoje pierwsze kroki w poszukiwaniu informacji. Aby zwiększyć rozpoznawalność marki, wystarczy umiejętna promocja. W tej roli idealnie sprawdzają się media społecznościowe oraz grupy i fora eksperckie. Dobrze jeżeli firma posiada własną i ciekawą stronę internetową, która przyciągnie klientów, między innymi za pośrednictwem ciekawie opracowanych tekstów. 

Media społecznościowe

to jedno z najlepszych miejsc, w których w łatwy sposób można komunikować się z ludźmi. Można na nich prezentować sprzedawane towary lub usługi. Jest to też idealne miejsce na zbieranie opinii i rad użytkowników na temat oferowanego towaru, czy usługi. Tu można też zbierać oczekiwania klientów. Często użytkownicy portali społecznościowych dzielą się między sobą wiedzą na temat branż, w których działają firmy, przekazują opinie na temat danej marki, czy firmy. Na uznanie konsumentów zasługują przedsiębiorstwa, które nie tylko sprzedają dany produkt, ale posiadają specjalistyczną wiedzę na temat oferowanych produktów, co czyni firmę bardziej wiarygodną i godną polecenia.

Grupy i fora tematyczne

w ostatnim czasie biją rekord popularności. Konsumenci chętnie zapisują się do różnych grup i dzielą się z innymi użytkownikami swoimi spostrzeżeniami oraz opiniami na temat danej branży, produktu, czy usługi. Wymiana wiedzy w grupie ma służyć głównie w pozyskaniu wiedzy na tematy branżowe, a osoba reprezentująca firmę w grupie eksperckiej powinna być dla konsumentów fachowcem w danej dziedzinie, od którego wymaga się rzetelnej i profesjonalnej treści. Marketing szeptany zyskuje coraz większą popularność, a konsumenci są bardziej świadomi tego co niesie on ze sobą. Przedsiębiorca musi zdawać sobie sprawę z tego i dlatego nie może agresywnie promować swoich produktów nie mając nic więcej do zaoferowania. Obecnie najbardziej cenione są treści merytoryczne, ciekawe dyskusje oraz dzielenie się własnym doświadczeniem. Warto mieć to na uwadze, dlatego aktywne udzielanie się na grupach specjalistycznych pomaga zdobyć zaufanie potencjalnych klientów.

Współpraca z innymi ekspertami

Przy okazji sprzedaży i promocji własnych produktów dobrze jest nawiązać współpracę z innymi ekspertami z branży. Dzielenie się wiedzą z konkurencją nie musi wcale oznaczać, że stracimy klientów, wręcz przeciwnie możemy zyskać nowych stając się ekspertami w swojej branży. Wykreowanie własnej marki w umiejętny sposób pozwala wzbudzać zaufanie wśród odbiorców. Bardzo dobrym pomysłem jest regularne prowadzenie bloga, na którym znajdują się wysokiej jakości artykuły o tematyce sprzedawanych produktów lub świadczonych usług. Warto również zamieszczać wywiady z ekspertami w danej branży. Jeżeli sami nie mamy czasu żeby zająć się pisaniem na blogu, dobrze jest zlecić taką usługę profesjonalnej agencji reklamowej. Jedno jest pewne, warto zainwestować w treść i w kreację marki. Takie działania mogą przynieść wiele korzyści. Na blogu powinny znaleźć się aktualne tematy, które w danej chwili są poruszane.

Prowadzenie e-booka 

to rozwiązanie, które sprawdza się w przypadku chęci podzielenia się z innymi posiadaną wiedzą ekspercką. Zamieszczanie informacji, czy wyjaśnianie najnowszych badań z dziedziny, w której specjalizuje się przedsiębiorca pozwala uczynić z niego fachowca w danej dziedzinie. E-book jest najlepszym miejscem, w którym można rozwinąć tematy poruszane na blogu. Dodatkowo mogą na nim znaleźć się infografiki oraz wykresy. E-book to również miejsce pomocne w przypadku poszerzania bazy mailingowej.

Webinar i wideo jako nowoczesne formy promocji

W ostatnim czasie webinary stają się coraz bardziej popularne. Webinar lub webinarium to zorganizowana za pomocą technologii webcast: prezentacja, lekcja lub seminarium bądź trening. Przypomina zwykłe seminarium z tą różnicą, że spotkanie można prowadzić na odległość przez Internet. Webinar można zorganizować za pośrednictwem portali społecznościowych (Facebook) lub na stronach zewnętrznych. Obecnie uważany jest za jedną z lepszych form bezpośredniego przekonywania klientów. Webinaria umożliwiają komentowanie na bieżąco. Osoba je prowadząca ma możliwość natychmiastowej reakcji i odpowiadania na zadawane pytania. 
Z kolei wideo to idealne rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu na czytanie tekstu. Wideo, czyli bardzo krótki film pokazujący produkt lub zawierający rozwiązanie najczęściej występujących problemów. Filmik można umieścić na popularnym YouTube lub na portalach społecznościowych, jak np.: Facebook. Dzięki temu zasięg wideo jest dość rozległy.

Pozycjonowanie – sposób na wypromowanie marki

Pozycjonowanie to sposób na zwiększenie widoczności marki w Internecie. Metoda znana od lat i przynosząca oczekiwane efekty. Dzięki SEO firma może osiągnąć wysoki wynik w wyszukiwarce internetowej. Przy pozycjonowaniu dużą rolę odgrywają odpowiednio dobrane słowa kluczowe zamieszczone w tekście.

Najważniejsze zasady SEO, o których nie można zapominać to:
  • dopasowanie słów kluczowych do docelowej grupy klientów
  • stosowanie w tekście śródtytułów
  • pisanie poprawnego tekstu
  • stosowanie ciekawych, intrygujących tytułów oraz leadów
  • linkowanie innych, własnych tekstów będących rozwinięciem tematu.

Podsumowanie

Sposobów na zdobycie klienta jest sporo. Warto się nimi zainteresować, aby wypromować swoją markę. Każdy przedsiębiorca powinien znaleźć coś co będzie go wyróżniało na tle konkurencji. Pomocne w tym mogą być branżowe blogi, czy e-booki, jak również prowadzone webinary lub filmy wideo.

Data publikacji: 2020-06-08, autor: FakturaXL

ZADAJ PYTANIE DO ARTYKUŁU
sdfsdfsdf
08 Czerwiec 2020

dfs dfs df sdf333333