Jak we współczesnym świecie dbać o wizerunek własnej marki i jej rozpoznawalność? Co ma zrobić przedsiębiorca, aby jego firma była bardziej widoczna i wyróżniała się na tle konkurencji oraz była lepiej zapamiętana przez kontrahentów? Odpowiedzią na te pytania może być personalizacja faktur. Prosty sposób, a jakże skuteczny.

Personalizacja faktury – na czym polega?

Wygląd faktury oraz innych dokumentów ma ogromny wpływ na budowanie wizerunku firmy, jak również produktów, czy świadczonych usług. Ładnie, schludnie wyglądający dokument zawierający istotne dane to zachęta dla ewentualnego kontrahenta do podjęcia współpracy i zainteresowania go innymi usługami.

Dobre oprogramowanie do fakturowania umożliwia dobranie najbardziej odpowiedniego wzoru faktury i spersonalizowanie go. Korzystnym rozwiązaniem jest wybór jednego wzoru i korzystanie z niego cały czas. Dodatkowymi elementami, które mogą znaleźć się na stałe na dokumencie i mogą być pomocne w rozpoznawaniu firmy może być np.: logo firmy, czy dopisek umieszczony w stopce, na dole faktury.

Mogą to też być inne informacje mogące pomóc w budowaniu wizerunku firmy, jak przykładowo:
  • internetowy adres lub adresy strony www
  • adres kanałów social media (profil na Facebooku, LinkedIn lub inny)
  • motto jakim kieruje się firma
  • hasło reklamowe, pod którym marka będzie rozpoznawana.
Powyżej wymienione są jedynie propozycją. Możliwości jest o wiele więcej.

Personalizacja faktur – kiedy i dlaczego jest tak ważna?

  • nazwa firmy zupełnie różna od nazw brandowych (jeżeli sprzedaż prowadzona jest pod szyldem 5 różnych marek, to ich nazwy można umieścić w np. w stopce faktury)
  • adres strony www nie jest związany z nazwą firmy (umieszczenie adresu na fakturze ma na celu przypomnienie klientowi o stronie przedsiębiorcy, a przy jednorazowym zakupie może być zachętą do kolejnego odwiedzenia strony)
  • posiadanie kilku serwisów internetowych (daje kontrahentowi możliwość zainteresowania się innymi działalnościami przedsiębiorcy)
  • firmowe motto (posiadanie go i zamieszczenie na fakturze daje możliwość większej rozpoznawalności).

Personalizacja faktury w programie FakturaXL

FakturaXL to nowoczesna aplikacja online służąca między innymi do wystawiania faktur i innych dokumentów, które następnie mogą być wydrukowane na papierze lub wygenerowane elektronicznie jako faktury w PDF. Istnieje również możliwość wysłania faktury w formie elektronicznej bezpośrednio na e-mail lub telefon kontrahenta.

Drobne zabiegi personalizacji na fakturze pozwalają zadbać o odpowiedni wizerunek firmy oraz zwiększyć rozpoznawalność marki.

Program FakturaXL poza wyborem wzoru szablonu faktury pozwala na jego personalizację w zakresie wyboru wielkości i typu czcionek oraz dowolnej kolorystyki nagłówków i teł. Ponadto, co bardzo istotne, można wgrać własny logotyp dowolnej wielkości oraz drugi element graficzny w dolnej części szablonu np. pieczęć, reklamę czy motto firmy.

personalizacja szablonu faktury

Dowiedz się więcej: Jak wgrać logo firmy na fakturę i spersonalizować szablon w programie FakturaXL

Podsumowanie

Wszelkie indywidualne detale, które kojarzą się z daną firmą i pomagają w jej rozpoznawaniu są bardzo ważne i pomagają budować oraz promować daną markę na rynku. Nieważne, że faktura dostępna jest jedynie w dziale finansowym, czy w księgowym, ale nie wolno zapominać o tym, że to głównie w tych działach podejmowane są decyzje dotyczące zakupów i innych wydatków. Zapamiętanie firmy może przełożyć się na kontynuowanie współpracy i kolejne zlecenia. Z tego powodu warto poświęcić chwilę i dokonać personalizacji faktur. Raz ustawione parametry dostępne są dla kolejnych wystawianych dokumentów.

Data publikacji: 2020-05-30, autor: FakturaXL

ZADAJ PYTANIE DO ARTYKUŁU