E-commerce to dla wielu osób sposób prowadzenia działalności gospodarczej. Założenie profesjonalnego sklepu internetowego jest sporym wydatkiem, dlatego wielu przedsiębiorców zaczyna od tańszej wersji, czyli platformy znanej jako WordPress. Celem niniejszego artykułu jest przekazanie szczegółowych informacji na temat zakładania sklepu na WorsPress/WooCommerce. jak załozyc sklep na woocommerce

WooCommerce - co to jest?

WooCommerce jest jedną z wtyczek umożliwiających integrację z WordPress, co pozwala stworzyć sklep internetowy również w polskiej wersji językowej. Wtyczka pozwala na dodawanie produktów, wprowadzanie opisów, zdjęć, cen, stanów magazynowych i wiele innych.

WooCommerce - korzyści

Przedsiębiorca, który pragnie prowadzić sprzedaż internetową, powinien znać korzyści związane z takim rozwiązaniem. WordPress nie wymaga dużych nakładów finansowych, jego obsługa jest szybka i intuicyjna, a opcja używania różnorodnych wtyczek to gwarancja świadczenia wysokiej jakości usług dla klientów. Platforma pozwala na integrację z firmami kurierskimi. Zarówno prowadzenie sklepu, jak i zakupy dla klientów odbywają się w sposób bezpieczny i szybki.

Oprogramowanie WordPress przyczyniło się do rozwoju branży e-commerce - dotyczy to zarówno sposobu funkcjonowania platformy, jak i bezpłatnego dostępu, elastyczności i innych cech charakterystycznych. Należy nadmienić, że wiele znanych marek, które odniosły sukces na rynku, zaczynały właśnie od WordPress. Platforma jest przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i samego właściciela sklepu internetowego, co przyczyniło się do popularności platformy na całym świecie.

Założenie sklepu na WordPress – jakie działanie trzeba podjąć?

Aby oferować produkty na platformie WordPress, trzeba wykonać następujące działania:
  • instalacja WordPress – w celu prowadzenia sklepu internetowego WooCommerce, trzeba w pierwszej kolejności zainstalować WordPress na serwerze. Instrukcje widoczne na ekranie ułatwiają proces instalacji, jest on intuicyjny i nie zajmuje dużo czasu,
  • instalacja WooCommerce – przed rozpoczęciem sprzedaży, wymagana jest instalacja właściwych wtyczek. Zainteresowana osoba wykonuje działanie manualnie albo wykorzystuje nieskomplikowaną instalację automatyczną,
  • konfiguracja WooCommerce i wtyczek – kolejnym podejmowanym działaniem jest konfiguracja ustawień dotyczących prowadzonego sklepu. Po instalacji wtyczki WooCommerce przedsiębiorca zostaje skierowany do intuicyjnego kreatora umożliwiającego przygotowanie biznesu. Kreator pozwala wprowadzić niezbędne dane dotyczące sklepu, do których zalicza się adres e-mail, adres, numer telefonu. W kreatorze należy wybrać branżę, w jakiej będzie działał przedsiębiorca, wprowadza się produkty, które będą sprzedawane. Dodatkową opcją jest wybór odnośników do profili firmowych sprzedawców znajdujących się w mediach społecznościowych.
Wymagane jest również wybranie jednego motywu graficznego i weryfikacja, które wtyczki sprawdzą się najlepiej (dostępne są opcje darmowe oraz płatne).

Dodawanie produktów do sklepu internetowego

Kiedy wszystkie formalności zostaną zakończone, do sklepu wprowadza się oferowane produkty i usługi. Oprócz dodania produktów trzeba także wybrać metody płatności i skończyć personalizację graficzną. W sklepie można wybrać typ oferowanych produktów, co stanowi dodatkową zaletę. Sprzedawca wyznacza czy sprzedaje jedną rzeczy, czy w jego sklepie znajdują się pakiety.

Po wykonaniu wszystkich kroków trzeba kliknąć „Opublikuj”.

Sprzedawca wybiera dostępne opcje wysyłki, metody płatności, wyznacza klasę podatkową i miejsce, w jakim prowadzenia firmy.

Raportowanie w sklepie WooCommerce

Każdy przedsiębiorca powinien prowadzić analizę sprzedaży, interpretować zainteresowanie klientów oraz monitorować zyski. Raportowanie w tym pomaga, pozwala obniżyć koszty, podwyższyć sprzedaż i zarządzać dostawami.

Dostępne raporty pozwalają na monitorowanie sprzedaży, przychodów, najlepiej sprzedawanych produktów, kategorii podatków i wiele innych.

Analizowana jest całkowita sprzedaż, sprzedaż netto, zamówienia, średnia wartość zamówień, zwroty, klientów, kupony, wysyłkę i pobrania.

WordPress a bezpieczeństwo

Aby podwyższyć poziom bezpieczeństwa na platformie WordPress, warto zastosować protokół SSL. Korzystanie z platformy umożliwia rozwój firmy, dotarcie do większego grona odbiorców, a także dorównanie konkurencji, która działa na kilku płaszczyznach. Wiąże się to oczywiście z osiąganiem wyższych zarobków i rozwojem w e-commerce.


Data publikacji: 2023-11-01, autor: FakturaXL

ZADAJ PYTANIE DO ARTYKUŁU