kwotę korekty podstawy opodatkowania lub kwotę korekty podatku należnego z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku i sprzedaży zwolnionej, jeżeli korekta ma wpływ na zmianę podstawy opodatkowania lub kwoty podatku należnego
prawidłową treść korygowanych pozycji faktury, w innych przypadkach.
Dokumenty potwierdzające korektę
W przypadku kiedy faktura trafi do niewłaściwego podmiotu, to zapewne nie będzie chciał on potwierdzić odbioru faktury korygującej, ponieważ to nie on jest stroną transakcji i najczęściej będzie chciał odesłać fakturę pierwotną uważając, że nie ma obowiązku potwierdzania faktury korygującej, ani uzupełniania dokumentacji potwierdzającej warunki korekty. W takiej sytuacji nie ma możliwości anulowania faktur, ponieważ dokument jest już w obrocie. Jeżeli kontrahent nie chce dokonać uzupełnienia dokumentacji potwierdzającej warunki korekty, to wystawca powinien posiadać odpowiednią dokumentację potwierdzającą dostarczenie korekty. Z dokumentów musi wynikać, że klient będący nabywcą towarów jest świadomy realizacji transakcji w zgodzie z warunkami określonymi w fakturze korygującej.
Potwierdzeniem korekty jest:
oświadczenie odstąpienia od umowy lub formularz zwrotu podpisany przez klienta
korespondencja z klientem, jak: wiadomości e-mail ze wskazaniem numeru rachunku bankowego, na który może być dokonany zwrot środków, informacje o potrąceniu kwoty wynikającej z faktury korygującej przy okazji regulowania innych zobowiązań
wyciąg z rachunku bankowego wnioskodawcy, na którym będą widoczne przelewy wychodzące lub potwierdzenie wykonania przelewu przez wnioskodawcę, z których dokumentów będzie wynikało, że wnioskodawca dokonał zwrotu klientowi kwoty wynikającej z faktury korygującej
zestawienie zwróconych towarów na dokumencie magazynowym.
Korekta wystawiona na błędny podmiot - przykład
Sprzedawca sporządził fakturę VAT, ale pomylił się i wystawił ją na niewłaściwego odbiorcę. Faktura dokumentowała prawidłową wartość dokonanej sprzedaży i razem z towarem dotarła do właściwego odbiorcy. Kupujący zauważył pomyłkę i poprosił o wystawienie faktury korygującej.
Korekta faktury powinna być wystawiona w stosunku do błędnego nabywcy. Nie jest możliwe wystawienie faktury korygującej do zera, ze względu na to, że zarówno towar jak i faktura zostały dostarczone do właściwego klienta. Faktura korygująca nie ma wpływu na termin rozliczenia transakcji.