Decyzję o rozpoczęciu prowadzenia działalności gospodarczej poprzedza pojawienie się pomysłu. Jednak sam pomysł to za mało. Często potrzeba pewnych nakładów finansowych oraz skutecznych działań, które pozwolą osiągnąć sukces i utrzymać się na rynku przez dłuższy okres czasu. poczatki firmy, praktyczne porady

Pierwszy rok działalności – co zrobić żeby przetrwać? 

Pierwsze dni, miesiące prowadzenia działalności gospodarczej mogą być trudne. Przedsiębiorca dopiero uczy się zarządzania, dlatego zdarza mu się popełniać błędy, co często wiąże się z pewnymi konsekwencjami, których waga może być bardzo różna w zależności od wielkości i rangi błędu. Stąd tak ważne jest odpowiednie przygotowanie do prowadzenia biznesu oraz choćby podstawowa znajomość przepisów prawa podatkowego, czy umiejętność zarządzania firmą. 

Księgowość samodzielna, czy z biurem rachunkowym? 

Obecnie samodzielne prowadzenie księgowości może być zbyt ryzykowne. Ciągłe zmiany w przepisach oraz wiele nowości w rozliczeniach podatków w 2022 roku mogą sprawić, że nie wszyscy podołają temu zadaniu. Duże obroty, pilnowanie faktur, terminów w zapłacie podatków i innych zobowiązań firmowych mogą stwarzać wiele problemów. Do tego dochodzą jeszcze inne obowiązki związane z prowadzeniem działalności. W takiej sytuacji warto pomyśleć o zleceniu spraw finansowych do biura rachunkowego.

Podjęcie współpracy z księgowym może okazać się dobrym rozwiązaniem, które może pomóc w prowadzeniu firmy i pozwoli uniknąć wielu pomyłek. Biuro rachunkowe przejmie na siebie nie tylko zadanie rozliczania dokumentów księgowych, ale również może służyć doradztwem w zakresie podatków. Księgowi często reprezentują przedsiębiorcę w urzędzie skarbowym podczas ewentualnej kontroli, pomagają w sprawach kadrowych związanych z zatrudnianiem pracowników oraz w innych czynnościach.

Analiza rynku – konkurencja nie śpi 

Sukcesem każdej działalności gospodarczej jest dobra, rzetelna analiza rynku i konkurencji wykonana jeszcze przed rejestracją firmy. Jest to na tyle ważne, że w danej branży i na danym terenie ktoś już może prowadzić podobną działalność. Z tego powodu warto wymyśleć odpowiednią strategię i coś czym można byłoby wyróżnić się na rynku na tle innych firm oraz czym, jakimi działaniami można przyciągnąć klienta. 

Marketing dobrym sposobem na sukces firmy

Skuteczna reklama marki to więcej niż połowa sukcesu. Jej zadaniem jest spowodowanie, aby jak najwięcej klientów odwiedziło firmę, zainteresowało się oferowanym produktem/usługą i co najważniejsze dokonało zakupu. Skuteczna reklama ma zachęcać i sprawiać, że marka zostanie na długo w pozytywny sposób zapamiętana przez jak największą liczbę potencjalnych klientów. Skuteczna reklama to również taka, która wywołuje uśmiech na twarzy, taka o której dużo się mówi. Warto przyjrzeć się znanym markom, które odniosły sukces w swoich branżach i zobaczyć w jaki sposób to robią wykorzystując potencjał słów oraz grafik komputerowych. Przykładem takich firm, na reklamach których można się wzorować mogą być: InPost, Allegro, czy Calgon. Reklamy każdej z tych marek są różne. Jedne wyróżnia chwytliwe hasło, a inne postawiły na ciekawą grafikę, czy intrygujące memy. Każda z nich ma inne podejście do marketingu. To co je łączy to spójność metody i zastosowany język. Te cechy sprawiły, że marki te stały się rozpoznawalne i zyskały grono swoich klientów. Jednym słowem odniosły sukces. 

Przedsiębiorca nie musi wszystkiego robić sam

Prowadzenie działalności z sukcesem wymaga od przedsiębiorcy sporo trudu, zaangażowania i poświęcenia czasu, dlatego niektóre czynności dobrze jest powierzyć innym podmiotom, specjalistom w danej dziedzinie jak np.: księgowość firmy. Takie rozwiązanie wymaga co prawda większego zaangażowania finansowego, ale z drugiej strony daje przedsiębiorcy większe poczucie bezpieczeństwa finansowo-podatkowego oraz więcej czasu na zajęcie się innymi aspektami, jak przykładowo reklamą, pozyskiwaniem nowych klientów, czy zwiększeniem sprzedaży. Warto też wykorzystać pozostały czas na doszkalanie się przez uczestnictwo w kursach i szkoleniach. Dzisiaj wiele firm prowadzi działalność nie tylko stacjonarnie, ale w dużej części również w sieci, dlatego tak ważne jest posiadanie strony internetowej. Jej wykonanie najlepiej powierzyć osobie, która zajmuje się tym zawodowo.


Data publikacji: 2022-03-05, autor: FakturaXL

ZADAJ PYTANIE DO ARTYKUŁU